Szlakiem historii Lublina - wycieczka szkolna - Szczegóły aktualności | MOS Lublin

Tag img 21.12.2023, 22:27
Article heading icon

Szlakiem historii Lublina - wycieczka szkolna

W grudniowej wyprawie po Lublinie uczniowie odkrywali fascynującą historię miasta, zaczynając od Wzgórza Zamkowego, poprzez bazylikę dominikanów i Plac po Farze, aż po Rynek Starego Miasta i symboliczny Plac Litewski z pomnikiem Unii Lubelskiej.

Zdjęcie przedstawia fronton murowanego zamku na wzgórzu widziany z perspektywy placu zamkowego.  Jego fasada wyróżnia się oknami zakończonymi ostrym łukiem. Środkowa część fasady wysunięta jest nieco do przodu i charakteryzuje się łukowatym portalem oraz dwoma metalowymi toporami umieszczonymi na szczycie.  Na zdjęciu widoczne są również schody prowadzące do zamku.

Grudniowe wyjście na Stare Miasto to kolejna w tym roku szkolnym wyprawa, mająca na celu poznanie historii Lublina i jego architektury. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Zamkowego, gdzie podziwialiśmy zamek z XII wieku. Podziwialiśmy również dziedziniec, basztę i kaplicę Trójcy Świętej na zamku, uznawaną za zabytek UNESCO klasy 0.

Kolejnym punktem był spacer do bazyliki ojców dominikanów, gdzie znajdują się jedne z największych zachowanych relikwii Krzyża Świętego. Następnie dotarliśmy na Plac po Farze, gdzie kiedyś stał kościół farny, dominujący wieżą nad miastem do XIX wieku.

Następnie zwiedziliśmy Rynek Starego Miasta, podziwiając różnorodność kamienic. Spacerowaliśmy uliczkami, mijając historyczną Bramę Krakowską. Skierowaliśmy się w kierunku Placu Litewskiego, gdzie wznosi się pomnik Unii Lubelskiej, upamiętniający jej zawarcie w 1569 roku.

Podczas spaceru po Placu Litewskim zanurzyliśmy się w atmosferze minionych czasów, rozumiejąc wagę Unii Lubelskiej dla historii Polski i Litwy. To symboliczne miejsce przypominało nam o bogatej historii regionu i wartości wspólnego dziedzictwa.